Choćby nie wiem ile zapłacić za smartfon, choćby nie wiem w jak pancerne etui je wsadzić, choćby nie wiem jak uważać, kiedyś każdemu z nas może przytrafić się awaria telefonu. 

Gdy zdarzy się to jeszcze w trakcie trwania okresu gwarancyjnego, rozwiązanie jest proste – trzeba udać się do autoryzowanego serwisu producenta. Smartfon zostanie wówczas naprawiony lub wymieniony za darmo. 

Jeśli jednak czas gwarancji minął, warto rozejrzeć się za alternatywą. Powiem Wam na co zwrócić uwagę przy wyborze pogwarancyjnego serwisu Apple. Być może mój tekst pomoże także użytkownikom telefonów innych producentów.

Szukając dobrego serwisu Apple, zwróć uwagę na poniższe cechy.

Serwis tylko Apple

Specjalizacja w naprawach sprzętu wyłącznie Apple jest bardzo ważna, bo zwiększa pewność, że serwisant zajmujący się Twoim iPhonem czy MacBookiem naprawdę zna się na swojej robocie. 

Mówiąc dokładniej, technik zna urządzenia Apple od podszewki i nie naprawia na wyczucie, „bo w samsungu było jakoś podobnie”. Nie zrozumcie mnie źle, w innych serwisach też bardzo często pracują prawdziwi fachowcy. Nie zmienia to jednak faktu, że specjalizacja w konkretnej marce to wielki atut.

Jeżeli do tego serwis Apple posiada oddzielne zespoły ludzi zajmujących się tylko iPhone’ami, iPadami czy MacBookami, to pewność dobrze wykonanej naprawy dodatkowo się zwiększa.

Gwarancja na naprawy

Szukając odpowiedniego miejsca do naprawy urządzenia Apple, zwróć też uwagę na to czy dana firma udziela gwarancji na swoje usługi. 

Jest to istotne, ponieważ w dobrym serwisie iPhone nie powinni bać się, że naprawdę będą musieli się z Tobą spotkać po kilku dniach ponownie i naprawić sprzęt za darmo.

Gwarancja to taki znak jakości, coś na zasadzie „na baaardzo wszelki wypadek”.

Lokalizacja

I wcale nie chodzi mi o lokalizację serwisu iPhone. Chodzi o Twoją (i moją, i każdego innego człowieka) lokalizację miejsca zamieszkania. 

Nie każdy mieszka w pobliżu serwisu Apple. Może mieszkasz na obrzeżach dużego miasta? A może w małym miasteczku lub na wsi? Nieważne. Ważne, żebyś nie musiał się ograniczać do najbliższego serwisu od Twojego domu. 

Wybierając pogwarancyjny serwis iPhone, który jest wysoko oceniany, np. w Google, znajdź taki, który nie ogranicza Cię pod względem dojazdu. Innymi słowy, wybierz serwis, który oferuje usługę kurierską. Naprawa wysyłkowa (door-to-door) polega na zamówieniu naprawy w serwisie i oczekiwaniu na kuriera, który zabiera zepsuty sprzęt. Po naprawie jest on odsyłany z powrotem do domu klienta.

To wielka wygoda, ponieważ możesz skorzystać z np. naprawy iPhone we Wrocławiu mieszkając w Jeleniej Górze czy z usług firmy w Warszawie mieszkając w Częstochowie.

Ubezpieczenie

Z naprawą wysyłkową związane jest ryzyko kradzieży, uszkodzenia lub zgubienia urządzenia. Dlatego serwis iPhone powinien także ubezpieczać sprzęt do zadeklarowanej wysokości. 

Dzięki temu będziesz miał/a pewność, że wysyłając swojego iPhone’a czy iPada do naprawy masz pewność, że w najgorszym przypadku stracisz urządzenie, ale chociaż nie pieniądze.

Na zakończenie

Mam nadzieję, że powyższe rady ułatwią Ci wybór właściwego serwisu Apple lub innego producenta. A jeszcze bardziej mam nadzieję, że do takiego serwisu nie będziesz miał/a powodu pójść.